Ansøgningsvejledning til idrætsklubber

Ansøgningsvejledning til idrætsklubber vedr. optagelse i Talent–Idrætsklasserne på Langmarkskolen i Horsens Kommune.

Ud over elevens egen ansøgning, skal klubtræner eller anden nærmeste træner udarbejde en sportslig vurdering på den enkelte ansøger som vedlægges elevens ansøgning til Talent-Idrætsklasserne.

Skabelonen til den sportslige vurdering finder du herunder. Du er velkommen til at printe den ud og udfylde den.

I den sportslige vurdering skal træner give en saglig, konkret og reel vurdering af ansøger på følgende områder:

• Sportsligt niveau (idrætsspecifikke færdigheder. Fysiologiske, tekniske og taktiske færdigheder og forudsætninger).
  • Sportsligt potentiale. Hvor store sportslige perspektiver vurderes ansøger at have?
  • Idrætspsykologiske færdigheder og forudsætninger (attitude, vilje, motivation og målrettethed).
  • Redegørelse for ansøgers daglige træningsmiljø (f.eks. træningsgruppe/-hold og niveau på denne, udtagelser til udvalgte hold/Talentcenter, kravtider)

OBS: For ansøgers skyld, er det meget vigtigt at trænerens vurdering er reel og fyldestgørende.

Alle oplysninger om ansøger behandles fortroligt.

Ansøgningsudvalg:
Ansøgningsudvalget består af Christian Christensen (skoleleder på Langmarkskolen), Mette Westh Kjersgaard (skoleidrætskoordinator) og Søren Jochumsen (eliteidrætskonsulent ved Horsens Kommune) samt repræsentanter fra klubberne der indgår i samarbejdet omkring Horsens Kommunes Team Danmark aftale.

Yderligere information:
Søren Jochumsen
Eliteidrætskonsulent Horsens Kommune
sojoc@horsens.dk

Mette Westh Kjersgaard
Skoleidrætskoordinator
mett224a@hkfs.dk

Christian Christensen
Skoleleder på Langmarkskolen
cch@horsens.dk

Sportslig vurdering_til udskrift.pdf

Shape Created with Sketch.