Langmarkskolens logo

Ansøgning og optagelse

For at søge om optagelse i Talent-idrætsklasserne skal du dyrke idræt på et højt niveau og være motiveret for at dygtiggøre dig inden for idrætten og i skolen.

Alle ansøgere skal udfylde en ansøgning via linket herunder samt få deres træner til at udarbejde en sportslig vurdering

Søger du om optagelse, bliver du inviteret til en sportslig screening. Den sportslige screening udføres i samarbejde med eliteklubber fra Horsens Kommunes prioriterede idrætsgrene.

Søg om optagelse i Talent-idrætsklasserne her

Talenter fra andre idrætsgrene end dem Horsens Kommune prioriterer, kan søge om optagelse på Basislinien, hvor der trænes fysisk basistræning med udgangspunkt i udøverens egen idræt.

Du kan læse mere om ansøgningen til Talent-idrætsklasserne i vejledningerne her:

Vejledning for ansøgere

Ansøgningsvejledning til idrætsklubber